🗯 رسول خدا ص روزی بر منبر رفت و در خطبه‌ای فرمود: ماه رمضان با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورده، ماهی که بهترین ماه هاست و در آن به مهمانی خدا دعوت شده اید...

📿 ایشان پس از توصیه به افزایش نماز و قرآن و عبادت، فرمودند: 

💸 در این ماه به فقیران #صدقه دهید، و بزرگترها را احترام کنید و به کوچکترها رحم کنید، و #صله_رحم نمایید، و بر #یتیمانِ مردم مهربانی ورزید تا بعد از شما با یتیمان‌تان مهربانی ورزند...

🍽 ای مردم، کسی که در این ماه، روزه‌داری را برای افطاری #اطعام کند، نزد خدا مانند آزاد کردن برده‌ای است و باعث آمرزش گناهان گذشته است. برخی گفتند همه ما توانایی [مالی] این کار را نداریم، حضرت ص فرمودند: خود را از آتش در امان بدارید و لو با دانه‌ای خرما یا جرعه‌ای آب (و خدا این اجر را به کسی که دارا نیست و در حد خودش می‌بخشد هم می‌دهد)

🥰 ای مردم، هر کس در این ماه اخلاقش را خوش کند، راحت از پل صراط خواهد گذشت در روزی که گام‌ها می‌لغزد؛
💪 و هر کس به خدمتکار و #زیردستش آسان بگیرد و کارش را سبک‌تر کند، خداوند حسابش را آسان رسیدگی می‌کند؛
😇 و هر کس شرّش را از دیگران باز بدارد، خداوند در روز قیامت غضبش را از او باز می‌دارد؛
🙏 و هر کس یتیمی را گرامی بدارد، خداوند روز قیامت او را گرامی خواهد داشت؛
👥 و هر کس با فامیلش پیوند برقرار کند و به آنها رسیدگی نماید، خداوند در روز قیامت رحمتش را به او می‌رساند، و هر کس قطع رحم کند خداوند رحمتش را از او قطع خواهد کرد.

📚 عیون اخبار الرضا ع، امالی صدوق، فضائل الأشهر الثلاثة، اقبال الاعمال، روضة الواعظین، جنة الأمان.

🏁🏁🏁

🌧 بیاییم برای رعایت عظمت این ماه و برای جلب رحمت الهی، در این ماه به فقرا و افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست رسیدگی کنیم، و در طرح‌های #رزمایش_همدلی برای تهیه ارزاق تهیدستان مشارکت کنیم.
💝 بیاییم در این ماه، هر چقدر از دستمان بر می‌آید در نیکی به خویشاوندان‌مان و حل مشکلات آنها تلاش کنیم.
⚖️ بیاییم برای اینکه خدا با ما در دنیا و آخرت آسان بگیرد، در این ماه به زیردستمان آسان بگیریم، و کارشان را سبک‌تر کنیم. اگر رئیس شرکتی هستیم به کارمندان‌تان آسان‌تر بگیریم، و اگر افرادی کارهای خدماتی برایمان انجام می‌دهند در این ماه کارشان را سبک کنیم. 

🕋 بیاییم در این ماه، در مهمانیِ خدا شرکت کنیم...


🖋 حجت‌الاسلام #علی_سراج | دانش‌آموخته دانشگاه شریف و طلبه حوزه علمیه مشکات

#پیوندهای_اجتماعی
#رسیدگی_به_زیردست
#جلب_رحمت_الهی