پادشاهی تصمیم گرفت تا زیردستان خود را آزمایش کند تا بداند چه کسی رفتار خوبی در زندگی داشته است و چه کسی برای پیشرفت کشور زمان زیادی صرف می‌کند. او یک تخته‌سنگ بزرگ را در وسط جاده گذاشت و در یک مکان نزدیک به آن پنهان شد تا ببیند چه کسی تلاش می‌کند تا آن را حرکت دهد. او تعدادی از بازرگانان ثروتمند و درباریان را که از راه جاده عبور می‌کردند، دید. اما آنها برای برداشتن تخته‌سنگ هیچ تلاشی نکردند و به سادگی از کنار آن گذشتند، درحالیکه تعدادی از آنها پادشاه را به خاطر جاده‌ سرزنش می‌کردند.
کمی بعد یک روستایی با بار سبزیجات سر رسید و تخته‌سنگ را مشاهده کرد. او بار خود را کنار گذاشت و تلاش کرد تخته‌سنگ را از از سر راه بردارد. پس از تلاش فراوان، سرانجام موفق شد تخته‌سنگ را کنار ببرد. او کیف پولی در زیر محل تخته‌سنگ دید که یادداشتی از طرف پادشاه بدین صورت روی آن نوشته شده بود: 
این پاداش برای کسی است که موانع را از سر راه بردارد.

راهکار کسب و کاری:
اگر چه هم اکنون کسب و کار ها به علل مختلف از جمله ویروس کرونا، دچار رکود شده اند اما باید بدانند که هر مانعی که در جلوی کسب و کارشان قرار می گیرد، چه بسا سنگی باشد که در زیر آن  کیف پول پادشاه قرار دارد. در ادامه چندین روش برای برداشتن موانع کسب و کاری در این شرایط کشور توصیه می کنم:

۱.برنامه ریزی: برنامه ریزی شما باید شامل این موارد باشد:
الف) گام های مراقبت شما از کارمندان کسب و کارتان چیست؟
ب) اگر در کسب و کارتان بیماری شیوع پیدا کرد، چه می کنید؟

۲.کسب و کار خود را به خانه بکشید: در صورت امکان سعی کنید، کسب و کار خودتان را به جای محیط بیرون به داخل خانه ها بکشید، برای این کار نیاز به یک سری قوانین دورکاری نیازمندید که با تدبیر درست می توانید به آن برسید.

۳.به دنبال کیف پول پادشاه باشید: یقین داشته باشید که موانع جدیدی که در کسب و کارتان پدید آمده است، اگر بتوانید آن را مدیریت کنید برای شما ظرفیت های جدید در کسب و کار ایجاد می کند به طوری که هیچ وقت تا قبل شیوع کرونا نمیدانستید که کسب و کار شما، همچین ظرفیتی نیز دارد.
فقط سعی کنید تخته سنگ را کنار بگذارید ...

🖋 #سید_حجت_شریعتمداری | عضو هسته تحقیقاتی کار و کسب اسلامی

#کاسب_تنها_نیست