☑️ برای خیلی از ماها که در شرایط قرنطینه قرار گرفتیم درک بعضی مشکلات بوجود اومده ناشی از کرونا یکم سخته، مخصوصا اگه خودمون حقوق بگیر نباشیم یا اینکه کرونا شرایط مالی ما رو تحت تاثیر قرار نداده باشه.

🔴 اما متاسفانه بعضی از کسب و کارها شرایط بسیار بسیار بدی رو دارن تجربه می‌کنن.
یکی از ساده ترین کمک‌هایی که ما می تونیم در این شرایط به دوستان و آشنایانمون بدیم تبدیل شدن به یک پل ارتباطی ساده است. می پرسید چطوری؟

☎️ همین الان تلفن‌تون رو بردارید. با مادر، پدر، عمو یا معمولا یکی از آشنایان‌تون که ارتباط خوبی با بقیه اقوام داره تماس بگیرید.

❣️ از حال و احوال فامیل‌هاتون مطلع بشید. دونه دونه بپرسید که وضعیت‌شون چطوریه؟ مخصوصا اون‌هایی که کسب و کار آزاد داشتن. خانم‌های سرپرست خانوار یا افرادی که از طریق دستفروشی امرار معاش میکنن در اولویت‌ان.

⭕️ به اولین موردی که رسیدید و مطمئن شدید اوضاعش خرابه یکم تامل کنید.
ببینید واقعا نیازمند کمک هست یا نه. با چقدر میتونید یکم کمک حالش باشید. با بزرگ تر فامیل تماس بگیرد و مسئله رو باهاش درمیون بزارید(پیشنهاد میکنم اگه خودتون حکم بزرگتر رو ندارید این کار رو نکنید). سریعا شبکه ارتباطی‌تون رو سریعا فعال کنید؛ با دوست و آشنا تماس بگیرد و ذره ذره پول رو جمع کنید. از اون بزرگتر فامیل بخواهید که بدون گفتن نام شما پول رو در اختیار اون فرد قرار بده.(توجه: بعضی افراد باوجود مشکلات مالی بسیار آبرومندانه زندگی میکنن. به خاطر همین احتمالا کمک مالی رو قبول نکنن، شاید بهتر باشه این مبلغ رو به عنوان قرض در اختیارش قرار بدید تا بعد از مساعد شدن شرایط به اون بزرگتر فامیل برگردونه، اینطوری هم مشکلش برطرف میشه، هم آبروش حفظ میشه و هم با اجازه افرادی که مبلغ رو کمک کردن میتونید اون مبلغ در کار خیر دیگه ای خرج کنید یا اینکه کلا بهشون برگردونید.)


🖋 #محمد_ناصری‌فر | مدیر ارشد عملیات "مدرسه اسلامی کار و کسب حرکت"
#کاسب_تنها_نیست
#راهکارها